تجهیز معادن به سیستم توزین شرط لازم توسعه صنعت

folder_open{[1]}
commentبدون دیدگاه

مشخص  است در فضای موجود اقتصادی کشور و کاهش تقاضا در بازار ، تنها راه برون‌رفت صنعت سنگ از رکود و در پی آن توسعه این صنعت، از کانال حضور در بازارهای جهانی می‌گذرد. اما سوال اساسی در این میان این موضوع است که اصولا دلیل عدم حضور ایران در بازارهای جهانی باوجود غنا و تنوع بالای ذخایر سنگی و جود تجهیزات معادن  چیست؟ عموم فعالان حوزه سنگ در رابطه با وضعیت نامناسب این صنعت به لحاظ برخورداری از تجهیزات و ماشین‌آلات پیشرفته همچون باسکول لودر، باسکول نوارنقاله، توزین لیفتراک ، توزین جرثقیل سنگبری و… در حجم وسیع اتفاق نظر دارند.

اگرچه برخی تولیدکنندگان دارای خط تولیدی با پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز از قبیل سیستم های توزین هستند اما توسعه یک صنعت به مفهوم توزیع کلی این فاکتور به‌صورتی متقارن بین تمامی‌اجزای سیستم است.

تجهیز تکنولوژیک معادن و کارخانجات شرط لازم برای توسعه صادرات میباشد اما این شرط لزوما برای حضور در بازارهای جهانی کافی نیست.

اصولا صادرات مقوله‌ای است که دانش و فرهنگ خاص خود را می‌طلبد؛ فعالان حوزه سنگ باید در سایه حمایت دولت اقدام به تبلیغ و شناساندن و ارائه محصولات خود به بازارهای جهانی کرده و در تمامی‌مراحل تا انعقاد قراردادهای بین‌المللی به اصول حرفه‌ای در سطح بین‌المللی پایبند باشند.

حمایت دولت از صادرکنندگان در قالب وضع قوانین به منظور تسهیل امور صادراتی آن‌ها و شناسایی بازارهای هدف بالقوه از طریق نهادهایی چون وزارت‌خانه، اتاق‌ بازرگانی و سفارت‌خانه‌ها را امری مهم و تاثیرگذار در توسعه صادرات صنعت سنگ کشور می‌داند.

علاوه بر بهبود وضعیت صادرات  صنعت سنگ یکی از راه‌کارها اصلی در توسعه صادرات محصولات سنگی  تسریع در عملکرد صنعت، توزین ماشین آلات صنعتی معادن می باشد:

صرف تولید محصولات و به‌کارگیری تکنولوژی در تولید آن‌ها، یکی از شرط های لازم  برای توسعه صادرات است.

با توجه به رشد تکنولوژی در صنعت، به منظور کاهش تلفات، جلوگیری از هدر رفت مواد، افزایش سرعت و بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی براساس فرمولاسیون دقیق، سیستم های توزین دیجیتال جایگزین سیستم های توزین مکانیکی و دیگر سیستم های اندازه گیری حجمی و زمانی شده اند.

گروه صنعتی ماشین توزین یکی از مجموعه های صنعتی زیرمجموعه شرکت مهندسی هوشمند حسگر می باشد که بعنوان یک شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مشغول به کار می باشد.

تخصص گروه صنعتی ماشین توزین، تجهیز انواع ماشین آلات معدنی، صنعتی و کشاورزی و دامپروری به سیستم توزین می باشد و در این راستا تاکنون توانسته است بر روی مجموعه بزرگی از ماشین آلات همچون لودر، لیفتراک، جرثقیل، نوارنقاله، فیدرمیکسر و مخازن و سیلوها سیستم توزین دینامیک نصب نماید.

همچنین گروه صنعتی ماشین توزین با توجه به تیم متخصص خود قادر به ساخت انواع سنسورهای اندازه گیری کمیت های مکانیکی همچون لودسل هاو پرشرسل ها و شتاب سنج ها می باشد.

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up