چگونه سایت خود را نتایج جستجو گوگل به رتبه اول بیاوریم؟

folder_open{[1]}
commentبدون دیدگاه

چگونه سایت خود را نتایج جستجو گوگل به رتبه اول بیاوریم؟

این سوال کملا تکراری است که توسط هر شخصی پرسیده میشود و گوگل خود مستقیما به این سوال پاسخ داده است، اولین موردی که گوگل در این خصوص به آن اشاره می کند این است که:

آمدن به صدر نتایج جستجو گوگل هیچ رمز و رازی ندارد و اگر وب سایت خوبی داشته باشید این امر اتفاق  خواهد افتاد.

گوگول چندین روش و نکته مهم برای اینکه بتوان رتبه خوبی در نتایج جستجو گوگل کسب کنید را اشاره کرده است که در ادامه آورده ایم:

1- ارئه محتوای با کیفیت

گوگل همیشه تلاش می کند که برا درخواست ها و سوالاتی که از سمت کاربران برای ارسال می شود بهترین جواب ها را ارئه کند.حال اگر وب سایت شما در موضوع و حیطه کاری خودش بهترین مطالب را ارائه کند. صد البته وب سایت شما جز اولین انتخاب ها و الویت برای گوگل است که شما را به کاربران خودش در نتایج جستجو معرفی می کند و در راستای همین موضوع در سرچ کنسول خود قسمتی را قرار داده به نام search analytics برای مدیران وب سایت ها قرار داده است که از این طرق می توانید بفهمید که کدام جستجو های کاربران به نمایش سایت شما در نتایج جستجو گوگل منجر شده است و از بین تعداد نمایش لینک شما برای کاربران چه تعداد بر روی لینک وب سایت شما کلیک کرده اند.

2- وب سایت واکنش گرا

بسیاری از کاربران برا جستجو در وب از گوشی های هوشمند استفاده میکنند، و در عین حال که گوگل تلاش می کند بهترین نتیجه ممکن را برای سوال کاربران خود پیدا کند و نمایش دهد، به این نکته نیز توجه می کند که نتیجه ای بر میگرداند از لحاظ نمایش و وضعیت ظاهر شدن بر روی دستگاه کاربر نیز نمایش زیبا و یک تجربه خوب برای کاربران همراه داشته باشید و برای همین منظور هم گزینه mobile usability را در کنسول جستجوی هود برای بهبود بخشیدن به نحوه نمایش صفحات سایت بر روی کاربرانی که گوشی های هوشمند استفاده می کنند ارائه کرده است.

3- استفاده از عناوین و برچسب های مفید و مرتبط

در سایت خود از برجسب ها و عنواین مفید و دقیق استفاده کنید. استفاده از عناوین واضح و به کارگیری متا تگ های دقیق برای توضیح مطالب و صفحات مختلف، همگی به گوگل کمک می کنند تا سایت و صفحات شما را به خوبی درک کنند و نتیجه در نمایش نتایج جستجو، توضیحات و اطلاعات مفید و مسقیم را استفاده کنند.

4- استفاده از داده های ساختاریافته در سایت

تعریف داده های ساختار یافته باعث ایجاد یک تجربه و حس خوب برای کاربران در هنگام جستجو در گوگل می شود مثل نمایش ستاره در کنار نتایج جستجو یا تاریخ و اطلاعات اضافی در خصوص اخبار و رویدادها و یا نمایش سرچ باکس اختصاصی در نتایج جستجو برای سایت شما.یکی از ابزار های که در همین راستا برای برچسب گذاری و تعریف داده های خاص توسط کنسول جستجوی گوگل ارائه می شود Data highlighter  نام دارد که توس آن می توانید داده های خود را برا گوگل برچسب گذاری کنید.

Data highlighter

5-توجه به راهنمایی ها و دستور العمل های گوگل

و در آخر گوگل توصیه میکند که از دستور العمل های که خود داشتن یک وب سایت خود ارائه کرده است حتما پروری کنید و از کارهای مشکل ساز که بر روی رتبه و حضور شما در نتایج جستجو تائثیر می گذارد دوری کنید. کلیه این راهنمایی ها دستور العمل ها در مراکز آموز و راهنمایی گوگل برای مدیریان وب سایت ها قابل بررسی و مطالعه است.

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up