امکانات لیفتراک در صنعت

folder_open{[1]}
commentبدون دیدگاه
باسکول لیفتراک

لیفتراک

لیفتراک جزء ماشین آلات مورد نیاز صنایع می باشد که برای حمل و نقل و جابه جایی انواع بار، در وزن های بسیار بالا درکارخانجات به کار می روند. لیفتراک در اوایل قرن 20 توسط شرکت های مختلف از جمله شرکت کلارک، اختراع شد.

اجزای اصلی انواع لیفتراک عبارتست از: بدنه لیفتراک، اتاق راننده، محافظ سقف، دکل، تکیه گاه شاخک ها، نگهدارنده بار، شاخک ها، چرخ ها، وزنه تعادل، تجهیزات هشداردهنده ایمنی، سیستم ترمز ، سیستم هیدرولیک سیلندر و سیستم توزین ساخت گروه صنعتی ماشین توزین.

لیفتراک بدون خطر واژگونی ، می تواند مقدارهای زیادی بار را جابجا کند  و همچنین می تواند کالا را تا ارتفاع مشخصی بالا و پایین بیاورد. بعضی لیفتراک ها مخصوص عبور در مناطق ناهموار ساخته شده اند.  در برخی کارخانجات ها، بخش های ناهموار وجود دارد که کالاها باید از آن قسمت منتقل شوند؛ در این چنین جاهایی از لیفتراک های مخصوص مناطق ناهموار استفاده می شود.

مهمترین ویژگی که یک لیفتراک صنعتی که باید داشته باشد این است که باید حتماً دارای فرمان حرکت چرخ باشد. فرمان لیفتراک، قابلیت جهت دهی در گوشه های  تنگ را افزایش می دهد.

برای حرکت دادن یک لیفتراک صنعتی، نیاز به تخصص خاصی می باشد. راننده لیفتراک باید دوره های رانندگی با ماشین صنعتی لیفتراک را بگذراند و گواهینامه مخصوص بگیرد و همچنین در خصوص نت و نگهداری ماشین اطلاعات داشته باشد

لیفتراک های دیزلی هم سر و صدای زیادی دارند و هم آلودگی محیط زیست را به همراه دارند. در مقابل، لیفتراک های برقی این مشکل را ندارند؛ اما مشکل بزرگ لیفتراک برقی این است که در صنایع بزرگ که در فضاهای گسترده و باز باید کالاها حمل شوند، قابل استفاده نیست؛ زیرا تأمین برق دستگاه در این حالت سخت است.

یکی از جدید ترین تکنولوژی هایی که امروزه برای بهبود در عملکرد،دقت و سرعت برای ماشن آلات  صنایع نیاز است و قابل نصب بروی انواع ماشن ها از جمله لیفتراک ها می باشد که قبلا  مشکلات زیادی برای گرفتن آمار بار و وزن تناژ جابه جا شده یا درحال بارگیری وجود داشت .

در حالت های قبل، قبل از بار گیری کامیون باید یکبار بر روی باسکول های جاده ای می رفتن و وزن خودرو را بدست می آورد و پس از بار گیری دوباره بر بروی باسکول میرفت تا وزن خالص بار را مشخص نماید و قبض باسکول دریافت کنند که این کار زمان بر و استهلاک زیادی دارد.

اما گروه صنعتی ماشین توین برای سرعت بخشیدن به این کار و صرفه جویی در مان و هزینه های اقدام به نصب باسکول بر روی ماشین آلات صنعتی و دامپروری نموده است.

سیستم توزین گروه صنعتی ماشین توزین بر روی انواع لیفتراک نصب میشود باسکول لیفتراک از طریق اندازه گیری فشار وارد بر جک های هیدرولیک بالابر لیفتراک و یا از طریق بکارگیری لودسل و اندازه گیری نیروی وارد بر چنگالک لیفتراک وزن بار بدست می آید.

لیفتراک

باسکول لیفتراک از مزایای زیادی برخوردار می باشد که برای دقت و سرعت کار بسیار کارآمد می باشد برخی از این مزایا شامل موارد زیر میباشد:

  • دقت بالای اندازه گیری بار
  • چاپ قبض باسکول که شامل کلیه اطلاعات بارگیری می باشد
  • ارسال پیامک گزارش وزن باسکول شده
  • مقاوم در مقابل گرد و غبار و رطوبت
  • دارای نمایشگر باسکول در کابین راننده برای روئیت بار و گزارشات
  • و …….

این سیستم با توجه به هزینه پایین آن و تاثیر شگرفی که در افزایش بازدهی و راندمان یک کارخانه دارد، بر روی انواع لیفتراک ها همچون کوماتسو (Kumatso forklift)، لیفتراک هیوندای (Hyundai forklift)، لیفتراک تویوتا(TOYOTA forklift) و …قابل نصب بوده و در دو نوع مختلف قابل ارائه می باشد.

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up